با نزدیک شدن به روزهای اوج پیاده روی اربعین حسینی، تکاپوی مسئولان در دستگاه‌های مختلف کشور سرعت بیشتری به خود گرفته تا مراسم پیاده روی اربعین امسال با شکوه هر چه تمامتر برگزار شود. پیش بینی می‌شود که اربعین امسال ۴ و نیم میلیون زائر در این حرکت بزرگ شیعیان شرکت کنند.

اربعین

همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به روزهای اوج پیاده روی اربعین حسینی، تکاپوی مسئولان در دستگاه‌های مختلف کشور سرعت بیشتری به خود گرفته تا مراسم پیاده روی اربعین امسال با شکوه هر چه تمامتر برگزار شود. پیش بینی می‌شود که اربعین امسال ۴ و نیم میلیون زائر در این حرکت بزرگ شیعیان شرکت کنند.

  • ۳۰ درصد ظرفیت پارکینگ مرزی خالی است

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام خالی بودن ۳۰ درصد ظرفیت پارکینگ خودرویی، مرزهای منتهی به پیاده‌روی اربعین گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین، همچنان در بسیاری از جاده‌ها شاهد افزایش بار ترافیکی وسایل نقلیه، اعم از شخصی و عمومی هستیم. سردار سیدتیمور حسینی با تأکید بر افزایش ۱۶ درصدی تقاضای سفر اربعین از طریق مرزهای زمینی نسبت به سال گذشته، افزود: بنابر رصد و پایش‌های صورت گرفته از تمامی جاده‌های منتهی به مرزها، مشخص شد که از ظهر دوشنبه با افزایش تردد در مسیر بازگشت زائران مواجه هستیم.

  • تاکنون فوتی زائران به دلیل گرمازدگی نداشته‌ایم

نماینده رئیس جمهور در ستاد اربعین گفت: در داخل خاک عراق خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به زائران ارائه می‌شود و تاکنون مورد فوتی در زمینه گرمازدگی نداشته‌ایم. پیرحسین کولیوند با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت خدمات درمانی ارایه شده به زائران اربعین اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز چذابه وارد کشور عراق شده‌اند که بخش اعظم آنها زوار خارجی هستند. وی افزود: با سایبان‌ها و تونل های هوای سرد و همچنین درمانگاه های هلال احمر که برای زائران تعبیه شده است، شرایط خوبی را در خدمات رسانی به مردم داریم.

  • استقرار بالن‌ فضایی در مرز مهران برای اینترنت رایگان

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بالن‌های مخابراتی برای ارائه خدمات ارتباطی در شرایط خاص و بحرانی و قطع و اشباع زیرساخت‌های ارتباطی زمینی استفاده می‌شوند و هم اکنون یکی از این بالن‌ها در حال ارائه اینترنت رایگان به زائرین در مرز مهران است. بالن‌های مخابراتی، بالن‌های ثابتی هستند که می‌توانند تا ارتفاع ۵۰۰ متر قرار گیرد و ارتباطات زمینی را ایجاد کنند. از جمله کاربردهای این بالن‌ها می‌توان به استفاده در مواقع بحرانی اشاره کرد؛ در واقع با استفاده از چت‌های وای فای این بالن‌ها، خدمات ارتباطی برای مردم فراهم می‌شود.

  • بازگشت رایگان زائران از عمود ۶۶۲ تا مرز

سرکنسول ایران در کربلا گفت: با کمک مسئولان عراقی، در عمود ۶۶۲ مکانی برای استقرار حدود ۳۰۰ اتوبوس‌ ایرانی در نظر گرفته شده است که از فردا(۱۵ صفر) زائران را به صورت رایگان به مرز مهران منتقل می‌کنند. زائران برای بازگشت می‌توانند از گاراژ سید جوده در کربلا خود را به پارکینگ اتوبوس‌ها در عمود ۶۶۲ برسانند و از آنجا به صورت رایگان به مرز مهران بروند.

  • خدمت‌رسانی شبانه‌روزی ارتش به زائرین اربعین

ارتش به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زائرین اربعین است. امیرسرتیپ دوم پزشک قاسمعلیان، معاون طب رزم اداره بهداشت و درمان ارتش با اعلام این خبر، ارتش علاوه بر کمک برای تامین امنیت زوار اربعین با تجهیزات و امکانات کامل بهداشتی و درمانی در مرزهای تردد زائران اربعین حسینی حضور دارد و بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران عزیز است. بیمارستان صحرایی شهید حامدپارسا معین نیروی پدافندهوایی یکی از بیمارستان های مجهز ارتش در مسیر پیاده روی زائران عزیز در شمالغرب کشور است.

  • دمای هوا در مناطق مرزی و کربلا و نجف

سازمان هواشناسی دما هوا در مناطق مرزی ایران و عراق را اعلام کرد. بر این اساس، امروز سه شنبه دمای هوا در شلمچه ۴۹ درجه، مهران ۴۷ درجه، مرز خسروی ۴۶ درجه، مرز باشماق ۳۶ درجه و گذرگاه تمرچین ۳۰ درجه سانتی گراد اعلام شده است. همچنین امروز دمای هوا در شهرهای کربلا و نجف به ترتیب ۴۴ و ۴۶ درجه سانتی گراد است.

کد خبر 875895
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    یالثارات الحسین
  • راضیه IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    فقط اینترنت را درست کنن، بقیه چیزها حله